מאמרים

טיפול שיניים בהרדמה מלאה למטופלים בעלי מוגבלויות

יותר ויותר רופאי שיניים, כמו גם מטופלים, מעדיפים טיפול שיניים בהרדמה מלאה. פריצות הדרך האדירות בתחום שיקום הפה בעשורים האחרונים, הביאו למצב בו מטופלים יכולים לעבור טיפולי שיניים מאסיביים ביום אחד, ולשקם מצבים שבעבר לא ניתן היה לתת להם מענה במסגרת רפואת השיניים. 6%-9% מטיפולי השיניים בעולם המערבי מתבצעים בהרדמה מלאה.
עובדה זו פתחה צוהר בפני מטופלים שבמשך שנים רבות הזניחו את מצב הפה והלסת רק בשל חרדה דנטאלית, שלחלק מהאנשים עשויה להיראות כמו סיבה זניחה, אולם לסובלים מחרדה הסבל העצום גורם להם להעדיף את הכאבים האיומים הנגרמים בשל ההזנחה, ואת ההשלכות הבריאותיות שלה.
לצד החרדה הדנטאלית, המהווה מגבלה של ממש בטיפולי שיניים בכלל ובטיפולי שיניים מאסיביים בפרט, אנשים רבים סובלים ממוגבלויות רבות נוספות המונעות מהם לבצע טיפולי שיניים כהלכה. לאלה וגם לאלה טיפול שיניים בהרדמה נותן מענה שהוא בבחינת קרש הצלה.
טיפולי שיניים בהרדמה מלאה או באמצעות טשטוש/סדציה או גז צחוק, מתאים גם לילדים, המתקשים להתמודד עם טיפולי שיניים מאסיביים וחוסך מהם את הטראומה שבטיפול שיניים בכפייה.
תפקידו של הרופא המרדים במסגרת טיפול שיניים בהרדמה מלאה
נוכחותו של רופא מרדים בכל סוג של הרדמה, ובכלל זה טיפול שיניים בהרדמה מלאה, היא בבחינת שומר הראש של חיי המטופל. הוא למעשה כלי העזר של רופא השיניים או האורתיודונט, בביצוע טיפולי שיניים פולשניים ומקיפים, הכרוכים בהרדמה, טשטוש או גז צחוק. טיפול שיניים בהרדמה מלאה דורש פיקוח מלא על מדדי לחץ הדם ותפקודים אחרים של המטופל, שאינו נמצא בהכרה כדי לשמור על עצמו. כמו כן, הרופא המרדים מתאים את סוג ההרדמה והמינונים לכל מטופל, ובכך מונע בעיות העלולות להיווצר כתוצאה מחומרים ו/או מינונים לא מתאימים, ואף מסייע בתהליך ההתאוששות וההחלמה.
מי יכול לבצע טיפול שיניים בהרדמה מלאה בפועל?
ענף רפואת השיניים הוא היחידי שנדרש רשיון מיוחד לרופא השיניים כדי לבצע בהרדמה כללית. למרבה הצער, בשאר ענפי הרפואה, כל רופא יכול לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה , למרות שלא התמחה בכך ולא הוסמך לכך. רופא מרדים מומחה הוא רופא אשר לאחר לימודי הרפואה שלו התמחה ברפואה מרדימה במחלקת הרדמה של אחד מבתי החולים בארץ, ובנוסף בחר תת התמחות בה הפך לרופא מרדים מומחה בתחומו, כמו למשל רפואת ילדים, מטופלים בסיכון גבוה וכ”ו.
על אף שרופא השיניים רשאי ויכול לעבור הסמכה ולקבל רשיון להרדים מטופלים בעצמו, רופאי שיניים רבים מעדיפים להשתמש בשירותיהם של רופאים מרדימים מומחים, ממספר סיבות:
1. רופא מרדים מומחה הוא בעל נסיון רב ומומחיות בהרדמה.
2. התאמה מושלמת של חומרי הרדמה ומינונים לכל מטופל.
3. ציוד רפואי להרדמה.
4. רופא השיניים יכול לטפל בשיניים ולא לעסוק בהרדמה בעת ובעונה אחת, מה שמשחרר אותו לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר.
5. ביטוח רפואי וביטוח אחריות מקצועית מלאים.
6. בטחון למטופל ולרופא השיניים שהתהליך בשליטה מלאה של אנשי מקצוע מומחים.

אודות מרדימים:

מרדימים בע”מ קם כדי לספק לכם שירות איכותי, מקצועי ומיומן של הרדמה עם הביטחון שיש מי שמעניק לכם ליווי אישי מתחילת התהליך ועד סופו ומחויב לשמירה על שלומכם בכל רגע בתהליך. הסגל הרפואי של מרדימים בע”מ מקצועי, מיומן ובעיקר מומחה. הרופא בוחר עבורכם את סוג ההרדמה, מכין אתכם להרדמה כראוי, רגיש לצרכיכם ולחששותיכם ומלווה אתכם גם במהלך ההתאוששות וקשיי ההחלמה. למידע נוסף - צרו עמנו קשר