מאמרים

ניתוח קיסרי פרטי

מדי שנה מופנות אלפי נשים בישראל לניתוח קיסרי במועד קבוע מראש, וזאת עקב מצבים רפואיים העשויים להוות סכנה בעת לידה וגינאלית. הליך זה מבוצע בבית החולים על ידי הצוות הרפואי, בדרך כלל ללא כל היכרות מוקדמת או היכרות מועטה עם היולדת עצמה. ואולם, כיום יכולות נשים לבחור ניתוח קיסרי פרטי , המבוצע על ידי רופא בכיר שמכיר היטב את היולדת ואת מצבה הבריאותי. לכל יולדת עומדת גם האפשרות לבחור רופא מרדים פרטי בנוסף לרופא הגניקולוג.

סיבות לניתוח קיסרי

באופן כללי, נשים מופנות לניתוח קיסרי כאשר נוצר מצב חירום בעת הלידה עצמה, או כשלאורך תקופת ההיריון מתברר כי יהיה צורך בניתוח. סיבות נפוצות לניתוח קיסרי מתוכנן מראש הינן שתי לידות קיסריות קודמות, הרפס, חוסר רצון בלידה רגילה לאחר ניתוח קיסרי בעבר, משקל גדול של העובר, וכן עובר במצג עכוז. יש לציין כי בתי החולים בדרך כלל אינם מאפשרים ליולדת לבחור בלידה קיסרית ללא הצדקה רפואית, למעט מספר מוסדות יוצאי דופן.

ניתוח קיסרי חירום מבוצע בהרדמה מלאה, ולעיתים רחוקות בהרדמה ספינלית (הרדמה אזורית בה מוזרק חומר מאלחש לחלל הספינלי שבעמוד השדרה), בניגוד לניתוח קיסרי שאינו חירום, המבוצע כמעט תמיד בהרדמה אזורית, בה מוזרק חומר מאלחש דרך חוליות הגב לעצבים גדולים האחראיים על תחושה ותנועה של פלג הגוף התחתון.

יתרונות ניתוח קיסרי פרטי

יולדת הבוחרת לעבור ניתוח קיסרי פרטי נהנית ממספר יתרונות משמעותיים. ראשית, הפנייה המוקדמת שנעשית בדרך כלל בשבוע ה-30 עד ה- 36 להיריון מאפשרת לה להכיר את הרופא המנתח, להתייעץ איתו לגבי הלידה המתקרבת ולהתרשם מן הנינוחות שהיא חשה עימו. שנית, בניגוד למצב העניינים השורר בבתי החולים בארץ, ניתוח קיסרי פרטי מבצעים רופא בכיר ורופא מרדים מומחה, ולא מתמחים או רופאים שאינן מומחים בהרדמה. הלכה למעשה מדובר בשירות פרטי לכל דבר ועניין, כך שהיולדת נהנית מהאפשרות ליצור קשר עם הרופאים בכל עת, וזוכה לליווי אישי וקרוב בתקופה המקדימה, כמו גם לאחר הניתוח.

הרדמה בניתוח קיסרי פרטיניתוח קיסרי פרטי מלווה בהרדמה שמבצע רופא מרדים מומחה. כמו בכל ניתוח, הרופא המרדים הוא זה שבוחר את סוג ההרדמה לפי תנוחת העובר, מצבה של היולדת, סיכונים שונים ודחיפות הניתוח. בניתוחים אלו משתמשים בהרדמה כללית או אזורית, כאשר האחרונה הינה אפידוראלית או ספינאלית. לכל אחד מסוגי ההרדמות ישנם יתרונות ואפיונים משלו, לכן חשוב להתייעץ עם הרופא המרדים שלך על מנת להכיר את השפעתם ואת הצפוי לך בלידה.

אז איך בוחרים את הרופא המנתח?

יש שתי דרכים לבחור רופא מנתח. דרך המלצות ותחקיר לא מקצועי, או דרך הרופא המרדים.
אצלנו במרדימים, בחירת הרופא המנתח אינה עניין של מה בכך, ואנו עובדים עם המנתחים המובילים בארץ. השיפוט שלנו של רופא מנתח מתאים, הוא שיפוט מקצועי שקשה מאד למי שאינו איש מקצוע.
אנו מכירים היטב את עבודתם של הרופאים המנתחים, את הרקורד המקצועי שהם מחזיקים בו ואת מידת התאמתם לכל ניתוח.

אודות מרדימים:

מרדימים בע”מ קם כדי לספק לכם שירות איכותי, מקצועי ומיומן של הרדמה עם הביטחון שיש מי שמעניק לכם ליווי אישי מתחילת התהליך ועד סופו ומחויב לשמירה על שלומכם בכל רגע בתהליך. הסגל הרפואי של מרדימים בע”מ מקצועי, מיומן ובעיקר מומחה. הרופא בוחר עבורכם את סוג ההרדמה, מכין אתכם להרדמה כראוי, רגיש לצרכיכם ולחששותיכם ומלווה אתכם גם במהלך ההתאוששות וקשיי ההחלמה. למידע נוסף - צרו עמנו קשר