מאמרים

ניתוח פרטי – כבר לא מנת חלקם של עשירים

מה המשמעות של ביצוע ניתוח פרטי בישראל ולמי זה מתאים?

 

עד לפני 2 עשורים, ניתוח פרטי היה סוג של חלום רחוק עבור רוב תושבי ישראל. אף אחד לא התעניין, לא שאל ובוודאי שלא העז להזמין ניתוח פרטי בבית חולים.

המציאות השתנתה, ושרשרת של אירועים והתפתחויות הביאו לכך שכל אדם שלישי במדינת ישראל מחזיק בביטוח בריאות פרטי. בחלק מהמקרים הביטוח המשלים שמספקות קופות החולים יספיק כדי לממן כל ניתוח שהמטופל ירצה, גם אם יבחר במסלול של ניתוח פרטי, ובמקרים אחרים תגבה אותו חברת הביטוח אצלה רכש פוליסת ביטוח בריאות פרטית.

ישנן דעות לכאן ולכאן על עניין הביטוח הבריאות הפרטי, אבל לא בזאת עסקינן. העובדה היא כי ניתוח פרטי הכולל בחירת מנתח, בחירת רופא מרדים ומבוצע בבית חולים פרטי, אפשר לבצע רק באמצעות מימון פרטי או ביטוח פרטי או משלים. שלושת האפשרויות האלה בעצם יוצרות מציאות שמאפשרת כמעט לכל אזרח הנדרש לעבור ניתוח, לבחור את בית החולים בו יבצע את הניתוח, את המנתח שיבצע את הניתוח ואת הרופא המרדים. שום דבר מאלה אינו מובן מאליו.

ניתוח פרטי – תהליך בחירת המנתח

הרפואה הציבורית לא מאפשרת ומעולם לא אפשרה לבחור את הרופא המנתח, ובצדק. אפשרות כזו עלולה ליצור כאוס במערכת הציבורית ולהביא למציאות שאף אחד מהצדדים לא רוצה בה. יחד עם זאת, באופן טבעי כשאדם עומד לפני ניתוח, בעיקר אם לא מדובר בניתוח פשוט, הוא רוצה לדעת שהוא בידיים בטוחות, שהרופא המנתח אותו הוא הרופא הטוב ביותר, המנוסה ביותר והמומחה ביותר בתחומו. אפשרות כזו עולה כסף, והרבה. נכון להיות 38% מהוצאות קופות החולים הן על ניתוחים. מימון פרטי אפשרי רק למתי מעט, אז מה שנשאר הוא מימון על ידי הביטוחים המשלימים של קופות החולים או על ידי ביטוח בריאות פרטי.

אז אנחנו חוקרים, בודקים, שואלים ומבררים מיהו הרופא המנתח הטוב ביותר עבורנו, וכמובן שלעיתים תור להתייעצות איתו כרוך בהוצאה כספית, שלא לדבר על תור לניתוח אצלו. וזה עוד לפני שדיברנו על הרופא המרדים ועל בית החולים.

ניתוח פרטי – רק בית חולים פרטי

כמו בכל מדינה מתוקנת, ניתוח פרטי יכול להיות מבוצע רק בבית חולים פרטי. לא ייתכן הרי שבתוך המערכת הציבורית יהיו שירותים פרטיים. אי לכך, ניתוח פרטי הוא הרבה יותר מאשר בחירת המנתח. הוא בחירת בית החולים, וגם בחירת הרופא המרדים. לפעמים רופאים עובדים עם בתי חולים מסוימים וממליצים עליהם, אבל ברוב המקרים תוכלו לבחור את בית החולים בו תרצו לעבור את הניתוח.

ניתוח פרטי – חשיבותו של רופא מרדים

אחת מהמצוקות, ללא ספק הגדולות ביותר, של הרפואה הציבורית, הוא המחסור ברופאים מרדימים מומחים. רפואה מרדימה היא תת התמחות בפני עצמה, ונכון להיות פועלים בארץ רק כ-700 רופאים מרדימים, שצריכים לכסות כ-60,000 ניתוחים בשנה המבוצעים במערכת הציבורית. מציאות זו הביאה למצב אבסורדי בו רופאים שאינם מומחים בהרדמה מבצעים את תפקידו של הרופא המרדים, או שמתמחים נכנסים לנעליים של הרופאים ומפוקחים מרחוק על ידי רופא מרדים מומחה, שהרי הוא לא יכול להיות נוכח בכל ניתוח.

תפקידו של הרופא המרדים כמעט שקוף למנותחים, אבל הוא למעשה זה ששומר על חייהם במהלך הניתוח. הוא מנווט את הטיסה מרגע שהמנותח נכנס למצב של הרדמה. אז נכון שרוב המטופלים רצים לבחור את המנתח, אבל יותר ויותר מופנמת ההבנה שתפקידו של הרופא המרדים לא פחות חשוב, בלשון המעטה.

רוצים פרטים נוספים על החלק של הרופא המרדים בניתוח? התקשרו עכשיו! 077-5502634
או ישירות לד”ר אהרון 052-6844691

אודות מרדימים:

מרדימים בע”מ קם כדי לספק לכם שירות איכותי, מקצועי ומיומן של הרדמה עם הביטחון שיש מי שמעניק לכם ליווי אישי מתחילת התהליך ועד סופו ומחויב לשמירה על שלומכם בכל רגע בתהליך. הסגל הרפואי של מרדימים בע”מ מקצועי, מיומן ובעיקר מומחה. הרופא בוחר עבורכם את סוג ההרדמה, מכין אתכם להרדמה כראוי, רגיש לצרכיכם ולחששותיכם ומלווה אתכם גם במהלך ההתאוששות וקשיי ההחלמה. למידע נוסף - צרו עמנו קשר