מאמרים

מאמר – מהי הרדמה?

להרדמה ישנן 4 קטגוריות עיקריות:

1. הרדמה מקומית, המתאימה לאזורים קטנים, כוללת הזרקת חומר המדכא את הקולטנים המעבירים תחושת כאב מאזור מסוים בגוף למוח, ומביא לאובדן זמני של תחושה, וכך מאפשר טיפול רפואי הכרוך בכאב.

2. הרדמה אזורית, המתאימה לאזורים גדולים יותר, כוללת הזרקת חומר הרדמה המשתק את ההעברה העצבית מהאזור אותו מבקשים להרדים, לעמוד השדרה, כמו בניתוחים קיסריים, ניתוחי שברים, ניתוחי אגן וכ”ו.

3. הרדמה כללית, המתאימה לכל סוגי הניתוחים, כוללת דיכוי כולל של התחושה המוטורית, הסנסורית והתחושתית של מערכת העצבים, בדומה למצב של קומה מלאכותית.

4. טשטוש הכרתי או ללא הכרה כלל, לרוב מגיע לצד הרדמה מקומית או אזורית ושכיח בפרוצידורות כמו ניתוחי אף, ניתוחי פה ולסת ואפילו הליכים שאינם מסבים כאב אולם גורמים לפחד אצל המטופל, כמו CT, MRI, בדיקות ואגינליות וכ”ו.

רופא מרדים מומחה ומיומן יודע לא רק להתאים את סוג ההרדמה האופטימלית להליך הרפואי המתוכנן, אלא גם את החומרים בהם ייעשה שימוש ואת המינונים המתאימים.

אודות מרדימים:

מרדימים בע”מ קם כדי לספק לכם שירות איכותי, מקצועי ומיומן של הרדמה עם הביטחון שיש מי שמעניק לכם ליווי אישי מתחילת התהליך ועד סופו ומחויב לשמירה על שלומכם בכל רגע בתהליך. הסגל הרפואי של מרדימים בע”מ מקצועי, מיומן ובעיקר מומחה. הרופא בוחר עבורכם את סוג ההרדמה, מכין אתכם להרדמה כראוי, רגיש לצרכיכם ולחששותיכם ומלווה אתכם גם במהלך ההתאוששות וקשיי ההחלמה. למידע נוסף - צרו עמנו קשר