מאמרים

הרדמה מלאה בחולי לב

הלב הפועם בנו – חיוניותו של לב בריא

הלב הוא מרכז חיינו, האבר המרכזי המפעיל את האדם והאחראי העיקרי לשמירה על איכות חיים, על בריאות תקינה ועל השמחה הטבעית הנגזרת מכך. אורח חיים דינאמי, גנטיקה, השמנת יתר וכולסטרול, לחץ דם גבוה וסוכרת – אלו הם רק חלק מגורמי הסיכון הרבים ההופכים כל חולה לב לרגיש ופגיע כל כך.

מחלות לב – הגורם השני בגודלו לתמותה בישראל

למעשה, מחלות הלב על הסוגים השונים שלהן עומדות כיום במקום השני ברשימת גורמי התמותה המרכזיים בישראל, אחרי מחלת הסרטן. לא פחות מ – 30,000 בני אדם לוקים בהתקף לב מדי שנה ו – 7,000 במספר מתים ממחלות לב מסוגים שונים. למרות שמחלות לב מהוות גורם סיכון מהותי הרבה יותר ממחלות אחרות, המודעות לחשיבות ההתמודדות עם מחלות אלו עדיין בשפל.

בין מחלות הלב הנפוצות ביותר כיום בארץ נמצאות הקבוצות הבאות:

  • אי ספיקת לב, הכוללת לחץ דם גבוה, מחלות לב כליליות, הפרעות בקצב הלב ומחלות אחרות של מסתמי הלב.
  • תעוקת חזה – מחלה המתבטאת בקוצרי נשימה ובכאבי חזה.
  • התקפי לב – מקרי חסימה מלאה בעורק הראשי.
  • דום לב – הפסקה פתאומית של תפקוד הלב.

ניתוח לב בחולי לב – לא מה שחשבתם

דפיקות לב מואצות, קשיי נשימה, התרגשות והזעה – תופעות מוכרות? כל חולה לב העומד לפני ניתוח לב תחת הרדמה מלאה יודע כי חייו מצויים בסכנה. שלא כמו כל אדם רגיל, חולה לב ניצב בפני סכנה ממשית לחייו במקרה של ביצוע הרדמה כללית. הסכנות הניצבות לפניו כוללות אירועי אפשרי של התקף לב בעקבות סיבוכים במהלך הניתוח, תגובה לא צפויה של הלב לחומרי ההרדמה עצמם ונוזלים בדם ובחללי הגוף במהלך הניתוח, העלולים להביא את המנותח למצב סיכון קריטי לחייו.

במקרים של חולי לב המיועדים לעבור ניתוח לב, המרדים הוא האדם אליו תוכלו לפנות עם כל שאלה שיש לכם, כל היסוס או חשש, כל פחד ורתיעה. ניסיונו העשיר, הידע העצום שצבר והיכולת המקצועית שלו לאבחן את מצבכם הרפואי – הם אשר יסייעו בידיכם להירגע ולקבל את ההכוונה הראויה לקראת הפתרון.

האם יכול חולה לב להימנע מניתוח לב?

ניתוח לב עבור חולה הלב אינו עניין של מה בכך ועלול להוות סכנה משמעותית לחייו. תודות לטכנולוגיות רפואיות חדשניות ורפואה מתקדמת ניתן לשמור על כל חולה לב לפני ניתוח לב. למעשה, כמעט ולא קיימות כיום קונטרה אינדיקציות (הוראות נגד) לביצוע ניתוח בהרדמה מלאה, מאחר והכנה מתאימה לניתוח לב יכולה להגן מפני תופעות פתאומיות או תגובות קיצוניות של הגוף לפעולה הכירורגית.

הכנות להרדמה מלאה אצל חולה לב

על מנת לוודא כי אכן חולה הלב יכול לעבור ניתוח לב תחת הרדמה מלאה, חשוב ביותר לקבל חוות דעת רפואית מטעם מרדים מקצועי ומנוסה. הכנות מיוחדות לקראת הניתוח כוללות צנתור להערכת מצב העורקים הכליליים של המנותח ובמהלכו ניתן לבצע בדיקות מאמץ ואקו לב להעיד על מצבו של הלב ועל יכולתו לשרוד את הניתוח.

אודות מרדימים:

מרדימים בע”מ קם כדי לספק לכם שירות איכותי, מקצועי ומיומן של הרדמה עם הביטחון שיש מי שמעניק לכם ליווי אישי מתחילת התהליך ועד סופו ומחויב לשמירה על שלומכם בכל רגע בתהליך. הסגל הרפואי של מרדימים בע”מ מקצועי, מיומן ובעיקר מומחה. הרופא בוחר עבורכם את סוג ההרדמה, מכין אתכם להרדמה כראוי, רגיש לצרכיכם ולחששותיכם ומלווה אתכם גם במהלך ההתאוששות וקשיי ההחלמה. למידע נוסף - צרו עמנו קשר