מאמרים

הרדמה לילדים – חלק ב’

חלק א’ של הסדרה העוסקת בהרדמת ילדים, עסק בהכנת ילדים לניתוח, הן מבחינה רגשית והן מבחינה טכנית. חלק ב’ יעסוק במצבים בהם הילד מקורר או מצונן ממש לפני הניתוח, ובשאלה האם ביטול הניתוח מומלץ במצבים כאלה.
אם בעבר הנטייה השכיחה הייתה לבטל ניתוחים לילדים מצוננים ולהמתין עד שיחלימו, בשל הסברה שההרדמה מעלה את הסיכון לסיבוכים במהלך הניתוח, כיום אנו יודעים שביטול הניתוח בשל הצטננות אינו חיוני. יחד עם זאת, תפקידו של הרופא המרדים, הופך למשמעותי עוד יותר כשהוא צריך לוודא במהלך כל הניתוח שהילד נושם באופן חופשי, שדרכי הנשימה אינן מופרעות על ידי הפרשות ואינן מתכווצות בשל שיעול המאפיין לעיתים מצב של הצטננות.
באילו מצבים בכל זאת דוחים ניתוח בשל הצטננות?
במצב של חום או במצב שיש הפרשות צהובות או ירוקות מדרכי הנשימה, הרופא המרדים ישקול את האפשרות לדחות את הניתוח.
השיקול המכריע יהיה באם הסיכון שבדחיית הניתוח גדול יותר מהסיכון שבניתוח למרות ההצטננות.
בילדים שסובלים או סבלו בעבר מאסתמה, מנחירות, שנחשפו לעשן טבק או שהיו פגים, הנטייה לדחות את הניתוח במצב של הצטננות תהיה גדולה יותר. גם בניתוחים הקשורים לדרכי הנשימה, כמו כריתת שקדים או פוליפים.
סיכונים וסיבוכים בהרדמה בזמן הצטננות
מחקרים מראים שלילדים הסובלים מהצטננות אמנם חשופים למעט יותר סיבוכים במהלך ההרדמה, בעיקר בשל ההפרשות בדרכי הנשימה ורגישות מעברי האוויר לחומרי ההרדמה, אבל ברוב המקרים הסיבוכים הללו קלים וניתנים לטיפול.
הטיפול בילד המצונן לפני ובמהלך הרדמה
הדבר הראשון שיעשה רופא מרדים לפני ההרדמה הוא לסלק את ההפרשות המפריעות לדרכי הנשימה, אם באמצעות שאיבתן ואם באמצעות מתן תרופה לייבושן. חומרי ההרדמה שיבחרו על ידי הרופא המרדים יהיו אלה בעלות הגירוי הקטן ביותר על דרכי הנשימה, ואף הצינור יהיה כזה שהמגע בינו לבין דרכי הנשימה מזערי.
הילד יקבל נוזלים לאורך כל ההרדמה, כדי לשמור על הפרשות גופו דלילות. כמו כן, יתבצע מעקב צמוד אחר מדדי החמצן שלו לאורך כל ההרדמה.

גם בילד המצונן וגם בילד הבריא, המעקב המתבצע על ידי הרופא המרדים, מתחיל עוד לפני הניתוח ונמשך גם לאחריו. ההתאוששות מהניתוח היא חלק בלתי נפרד מהניתוח מבחינת הרופא המרדים, ובכל שאלה או קושי שמתעורר, הוא זמין להורים גם לאחר ההתאוששות והחזרה הביתה.

אודות מרדימים:

מרדימים בע”מ קם כדי לספק לכם שירות איכותי, מקצועי ומיומן של הרדמה עם הביטחון שיש מי שמעניק לכם ליווי אישי מתחילת התהליך ועד סופו ומחויב לשמירה על שלומכם בכל רגע בתהליך. הסגל הרפואי של מרדימים בע”מ מקצועי, מיומן ובעיקר מומחה. הרופא בוחר עבורכם את סוג ההרדמה, מכין אתכם להרדמה כראוי, רגיש לצרכיכם ולחששותיכם ומלווה אתכם גם במהלך ההתאוששות וקשיי ההחלמה. למידע נוסף - צרו עמנו קשר