מאמרים

הרדמה לילדים – חלק א’

ככלל, אין הבדל מהותי בין הרדמת ילדים לבין הרדמת מבוגרים, למעט השלב הראשון, שנקרא “השראת הרדמה”. השיטות אותן שיטות, וגם חומרי ההרדמה זהים. ההבדל הוא בעיקר במינונים.

אז איך בכל זאת מרדימים ילדים?

הרדמת ילדים, כמו מבוגרים, מתבצעת בחמש הדרכים הבאות:

  1. הרדמה כללית, שבה הילד מחוסר הכרה.
  2. הרדמה אזורית (הרדמה אפידוראלית, הרדמה ספינאלית או הרדמה פריפרית), שבה מוזרק חומר הרדמה למערכת העצבים לאלחוש אזורי.
  3. הרדמה מקומית, המשאירה את הילד בהכרה מלאה, ומרדימה רק את האזור המנותח.
  4. טשטוש הכרתי (סדציה), המועד לפרוצדורות לא פולשניות ואינו דורש הרדמה.
  5. שילוב של דרכים, כמו למשל כללית ואזורית, או שתי שיטות של הרדמה אזורית.

 השלב הראשון של הרדמת ילדים שונה מהרדמת מבוגרים. הוא נקרא “השראת הרדמה” ובמקום בו אצל מבוגרים הוא מתבצע באמצעות הזרקה תוך ורידית, אצל ילדים משתמשים ברוב המקרים (למעט במקרים דחופים או במקרים בהם יש חשש לעליית תוכן הקיבה לריאות) קודם כל במסיכת גז בעלת טעם טוב, המפחיתה אצל הילד את החרדה ומסייעת לתהליך ההרדמה.

 איך נכין את הילד להרדמה?

מתח לפני ניתוח הוא טבעי גם למבוגרים, ובוודאי לילדים ולהוריהם. ילד לפני ניתוח צריך לעבור הכנה יסודית, שמתחילה בבניית הקשר עם הרופא המנתח והרופא המרדים. רופא מרדים יכול לעשות לילד הכרות עם מסיכת ההרדמה, ואם הילד מגלה עניין, אז גם עם כלים אחרים, כמו סטטוסקופ למשל.

כל הכרות מוקדמת כזו, גם עם הרופאים וגם עם הכלים, מפחיתה את החרדה באופן משמעותי והופכת את התהליך ליותר ידידותי.

מומלץ להיות קשובים לילד בבית. לפעמים הוא יביע את מה שהוא זקוק לו כדי להירגע. הבאת חפץ אהוב לניתוח, למשל, מרגיע ילדים רבים ומסייע להם להתמודד טוב יותר עם התהליך.
בסופו של דבר, הורים רגועים יכולים להרגיע את הילד יותר מכל אמצעי אחר. לכן, אם הורים שלמים עם התהליך הצפוי ועם בחירת הרופא המנתח והרופא המרדים, הילד ישאב את הרוגע שלהם ויירגע בעצמו.

בחלק ב’ של הרדמת ילדים – מה עושים עם ילדים שמפתחים שפעת או הצטננות לפני ניתוח?

אודות מרדימים:

מרדימים בע”מ קם כדי לספק לכם שירות איכותי, מקצועי ומיומן של הרדמה עם הביטחון שיש מי שמעניק לכם ליווי אישי מתחילת התהליך ועד סופו ומחויב לשמירה על שלומכם בכל רגע בתהליך. הסגל הרפואי של מרדימים בע”מ מקצועי, מיומן ובעיקר מומחה. הרופא בוחר עבורכם את סוג ההרדמה, מכין אתכם להרדמה כראוי, רגיש לצרכיכם ולחששותיכם ומלווה אתכם גם במהלך ההתאוששות וקשיי ההחלמה. למידע נוסף - צרו עמנו קשר