מאמרים

הרדמה בניתוח קיצור קיבה- כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

ניתוח בריאטרי – הפתרון האפקטיבי ביותר

ניסיונות הולכים ומתגבשים לרדת במשקל, מגפת ההשמנה ההולכת ומתפשטת וחוסר הצלחה ביצירת שינוי מהותי באורח חיי הסובלים מהשמנת יתר הביאו לחיפוש אחר פתרונות יעילים וברי קיימא. עם ההבנה ההולכת ומתגבשת בשנים האחרונות כי דיאטות, שינוי אורח חיים ויישום הרגלי תזונה ופעילות גופנית אצל הסובלים מהשמנת יתר חולנית אינם מביאים לתוצאות מספקות ולירידה משמעותית במשקל, הפך הניתוח הבריאטרי לפתרון העיקרי המומלץ לבעיה של השמנת יתר והשמנת יתר חולנית.

האם ניתוח בריאטרי מתאים לי?

כיצד תוכלו לדעת אם אתם מועמדים רלוונטיים לביצוע ניתוח בריאטרי? במידה וה- BMI  שלכם גדול מ- 40 או לחילופין, גדול מ- 35 ואתם לוקים בתחלואה הנובעת ממשקל היתר, סביר להניח שהפתרון היעיל ביותר עבורכם הוא ניתוח בריאטרי.

סובלים מלחץ דם גבוה או סוכרת הנובעים מהשמנת היתר? מחלות ריאה  או כאבי גב תחתון, דכאון או הפרעות נשימה – בשל ההשמנה? סביר להניח שאצל מרדים מקצועי תוכלו לקבל את ההכוונה המלאה לביצוע או הימנעות מביצוע ניתוח בריאטרי תחת הרדמה מלאה.

האם זה לא מסוכן?

הרדמה מלאה בניתוח בריאטרי עבור הסובלים מהשמנת יתר חולנית טומנת בחובה מספר סיכונים אליהם חשוב להיערך מבעוד מועד באמצעות הכוונה וחוות דעת של המרדים המקצועי. סיכונים אפשריים בניתוח לקיצור קיבה הינם דליפה או דימום מנקודת החיבור של המעקף או מקו החיתוך בניתוח שרוול. סיכונים אפשריים נוספים הם חסימת מעי ואולקוס, זיהום בחלל הבטן ופגיעה באיברים סמוכים לאזור הניתוח.

סיבוכים נוספים העלולים להתפתח באופן עקיף לניתוח הבריאטרי הינם דלקת ריאות או זיהום בדרכי השתן, התפתחות קרישי דם וסיבוכים אחרים שתדירות הופעתם הינה נדירה למדי. יש לקחת בחשבון כי בטווח הארוך יתכנו חסרים תזונתיים עקב אפקט של תת ספיגה, הנוצר בעקבות הניתוח.

אילו ניתוחים בריאטריים מבוצעים כיום?

מאחר וכל אדם הינו יצירה בפני עצמה ולכל אדם נדרשת התייחסות ייחודית ואישית, קיימים כיום בישראל חמישה ניתוחים בריאטריים לקיצור קיבה המותאמים אישית לפי חוות דעתו המקצועית של המרדים ובהתאם למצב הספציפי של האדם הסובל מהשמנת יתר:

1. טבעת מתכווננת

2. מעקף קיבה

3. שרוול קיבה

4. מעקף תריסריון

מה הן הסכנות והבעיות בהרדמה מלאה בניתוח בריאטרי?

נפילה אפשרית ועומס משקל – שולחנות ניתוח יכולים לשאת עד 205 ק”ג ולכן נדרש חיבור של שני שולחנות ניתוח. כמו כן, ניתן להשתמש בשולחן ניתוחים מיוחד שיכול לשאת עד 455 ק”ג.

פצעי לחץ ופגיעות עצביות – השמנת יתר קיצונית המלווה בסוכרת עלולה להביא להתפתחות פצעי לחץ ופגיעות עצביות. על מנת להימנע ככל האפשר מפגיעות שונות במהלך הרדמה מלאה בניתוח בריאטרי בקשו להקפיד על ריפוד הולם של מיטת הניתוחים ועל מיצב המנותח.

אודות מרדימים:

מרדימים בע”מ קם כדי לספק לכם שירות איכותי, מקצועי ומיומן של הרדמה עם הביטחון שיש מי שמעניק לכם ליווי אישי מתחילת התהליך ועד סופו ומחויב לשמירה על שלומכם בכל רגע בתהליך. הסגל הרפואי של מרדימים בע”מ מקצועי, מיומן ובעיקר מומחה. הרופא בוחר עבורכם את סוג ההרדמה, מכין אתכם להרדמה כראוי, רגיש לצרכיכם ולחששותיכם ומלווה אתכם גם במהלך ההתאוששות וקשיי ההחלמה. למידע נוסף - צרו עמנו קשר